Het onderwijs

Op het Pieter Zeeman Lyceum staat de ontwikkeling van de leerling centraal. Doel van deze ontwikkeling is kwalificatie, subjectivering en socialisatie. Op het Pieter Zeeman Lyceum krijgt deze ontwikkeling gestalte middels de volgende ontwerpprincipes en wordt zichtbaar door de daarvan afgeleide kenmerken. Een Pieter Zeemanles is altijd doelgericht. Niet elke les hoeft vanuit alle ontwerpprincipe te worden voorbereid. Het is wel de bedoeling dat in het curriculum alle kenmerken van de Pieter Zeemanles herkenbaar aanwezig zijn.

Bekijk hieronder ons filmpje over het onderwijs op het Peter Zeeman Lyceum.

Het flexrooster

Het flexrooster biedt leerlingen de mogelijkheid om hun onderwijstijd gedeeltelijk zelf in te vullen naar hun persoonlijke interesses en behoeften. Dit gebeurt onder leiding van de mentorcoach. De flexuren in het flexrooster geven ruimte voor meer persoonlijke begeleiding van leerlingen door vakdocenten, mentorcoaches en onderwijsassistenten dan in een standaard 50-minutenrooster mogelijk is.

Bekijk hieronder ons filmpje over het flexrooster op het Peter Zeeman Lyceum.